معضل اقتصاد ایران در سمت عرضه است، نه تقاضا

Wiki Article

وی ادامه می دهد: در مسکن ملی مانند مسکن مهر همخوانی بین عرضه و تقاضا وجود ندارد. قلی خسروی ادامه می دهد: البته باید این موضوع را هم مدنظر داشت که با یک طرح آن هم در کوتاه مدت نمی توان مشکلات این حوزه را برطرف کرد. 2. شما نیاز خواهید داشت تا سطح مقاومت نسبتا قو روند را پیدا کنید. تصور کنید که یک نسخه ویژه از CD گروه موسیقی محبوبتان با قیمت ۲۰ دلار عرضه شده است. بیایید فرض بگیریم که یک افزایش ناگهانی برای تقاضا و قیمت چترها در یک فصل بارانی غیرمنتظره اتفاق افتاده است. قطعا افزایش تولید و عرضه در بازار مسکن قیمتها را تا اندازهای متعادل خواهد کرد. وی ادامه میدهد: البته نمیتوان گفت که تولید این نوع مسکن هیچ تاثیری ندارد ممکن است یک بخشی از این مسکن با تقاضاها همخوانی داشته باشد اما عموما این همخوانی درصدی زیادی نیست. بیت الله ستاریان، کارشناس مسکن معتقد است که این طرح خود را پروسه زمانی بلندمدت نشان خواهد داد، اساسا در هیچ کشوری آثار اجرای طرح های حوزه مسکن در کوتاهمدت خود را نشان نمی دهد. زمانی که افکارسازی و آموزش برای مصرف یا دلیل مصرف خاصی در جامعه ای از افراد مطرح می شود ، این تقاضای افراد است که با انتخاب ناشی از دانش و آگاه مربوطه هدفمند می شود.


حالا بیایید در مورد خود این نواحی صحبت کنیم.

در نتیجه، افراد به صورت طبیعی از خرید محصولی که آنها را به چشمپوشی از مصرف محصولی ارزشمندتر وا میدارد، اجتناب میکنند. و افراد بجای خرید آن محصول، پول خود را صرف خرید محصولات دیگر میکنند. مقدار مورد تقاضا همان میزانی از یک محصول است که افراد حاضر به خرید آن با قیمتی مشخص هستند؛ ارتباط میان قیمت و مقدار مورد تقاضا تحت عنوان « رابطهی تقاضا » شناخته میشود. الف. قانون تقاضا: قانون تقاضا بیان میکند که اگر تمام شرایط دیگر یکسان باقی بمانند، هر چه قیمت یک کالا بالاتر باشد، افراد کمتری آن را تقاضا خواهند کرد. ج. ارتباط عرضه و تقاضا: حالا که قوانین عرضه و تقاضا را میدانیم، بیایید به مثالی نگاه کنیم که چگونگی تاثیر عرضه و تقاضا بر قیمت را نشان میدهد. حالا بیایید در مورد خود این نواحی صحبت کنیم. در نقطه B، مقدار مورد عرضه Q2 و قیمت آن P2 است و این مقادیر برای نقاط دیگر هم به همین صورت تعیین میشوند.


هر نقطه رابطهای مستقیم میان مقدار مورد عرضه (Q) و قیمت (P) را مشخص میکند. ب. قانون عرضه: مشابه قانون تقاضا، قانون عرضه، مقداری از کالا را نشان میدهد که در قیمتی مشخص فروخته خواهد شد، اما برخلاف آن، « رابطه عرضه » دارای شیبی رو به بالا است. این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: همچنین باید توجه داشت که متاسفانه رعایت حقوق مالکیت، طی سالیان اخیر در سیاستگذاریها مغفول واقع شده است و سیاستگذار به جای فعالان بخش خصوصی تصمیمگیری میکند. آثار برنامه های مسکن روی تعادل بازار و قیمت ها عمدتا دراز مدت و میان مدت خود را نشان خواهند داد و در کوتاه مدت نمی توان انتظار داشت بازار به تعادل برسد. عرضه مازاد: اگر قیمت بسیار بالا تعیین شده باشد، عرضه مازاد در داخل اقتصاد به وجود میآید و ناکارآمدی در توزیع خواهیم داشت. معمولاً در علم اقتصاد هدف اشخاص را بیشینه کردن مطلوبیت (کسب رضایت به خاطر مصرف کالا و یا دریافت خدمات) و هدف بنگاه ها را بیشینه کردن سود در نظر می گیرند.


نقاط A، B و C بر روی منحنی تقاضا هستند.

بافهم عرضه و تقاضا، مشخص کردن نواحی SD روی چارت بسیار آسان خواهد شد. نقاط A، B و C همگی بر روی منحنی عرضه هستند. بنابراین، در نقطهی A، مقدار مورد تقاضا برابر با Q1 و قیمت معادل P1 خواهد بود و این مقادیر برای نقاط دیگر به همین شکل مشخص میشوند. نقاط A، B و C بر روی منحنی تقاضا هستند. ضمن اینکه به موجب این طرح، وضع عوارض صادراتی بر روی محصولات توسط این کمیته صورت خواهد گرفت که پیشبینیپذیری تولید و صادرات را برای شرکتها دشوار مینماید. در نتیجه نمودار ثابت است و تغییرات روی همین منحنی قابل تفسیر است. درواقع این امکان ایجاد خواهد شد که به قیمت از دست دادن بازارهای صادراتی، اشباع بازار داخل در کوتاه مدت که به طور حتم قابل تداوم نیز نخواهد بود، صورت پذیرد. در بازارهای مالی، دارایی، همان کالا و نرخ ارزش آن همان تقاضا است. مقداری از یک کالا که خریداران بابت آن هزینهی بیشتری میپردازند، کمتر است زیرا همانطور که قیمت یک کالا بالاتر میرود، « هزینه فرصت » (Opportunity Cost) خرید آن هم بالتبع بالاتر میرود. اگر قیمت های شما به قدری زیاد است که مشتریان احتمالی نمیتوانند آن را پرداخت کنند یا درصد کمی از آنها از پس آن بر میآیند و سودآوری ندارید این نوآوری بی معنی است.


یکی از اصول پایه در اقتصاد، تقابل عرضه و تقاضا است که مبنای قیمتگذاری در بازار را شکل میدهد. اگر در قیمت های بالاتر از قیمت تعادلی، اضافه تقاضا و در قیمت های پایین تر از قیمت تعادلی، اضافه عرضه داشته باشیم، تعادل ناپایدار است. عرضهکنندگان ممکن است به آسانی با استفاده بیشتر از ابزارهای تولید، خود را با این سطح از تقاضا تطبیق دهند. فروشندگان نقطه A انتظار حفظ سطح مقاومت را دارند و با شکسته شدن مقاومت، استاپ لاس معاملاتشان فعال شده و در نقطه B از بازار خارج میشوند. هماکنون شواهد بارزی چون خشک شدن باغات، کاهش محصول، تعداد شهرهای دارای «بحران» و کوچ روستاییان نشان میدهد که خسارتهای اقتصادی کمبود آب با کیفیت مناسب در بخشهای مختلف اقتصادی بسیار سنگین است. 1- چگونه متوجه شویم که تقاضا برای یک سهم بالا است؟ با این حال اگر ۳۰ عدد CD تولید شده و تقاضا همچنان ۲۰ باشد، قیمت بالا نمیرود، زیرا عرضه بیشتر از میزان مورد تقاضا است.



اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در click here مورد عرضه تقاضا لطفا از صفحه ما بخواهید.

Report this wiki page